"Unbelievable 1972 Japanese underground rarity featuring acid guitar god Kimio Mizutani on planet-bombing wah-wah/distorto form backed by a thunder of African rhythms. Miuztani is best known for killer prog/psych sides like Love Live Life +1 and A Path Through Haze but this features some of the most spirit-flaying six string sorcery he ever laid in stone, over a shrifting back line that feels as cosmos-bound as Billy TK’s all-Maori Powerhouse orchestra or those never-realised Miles/Hendrix third-stone jams. Too fucking much.Highly recommended."
ForcedExposure:
First reissue of an impressive and unknown Japanese private press psych album from 1972. Exact repro, with insert, edition of 400. It's been a while, so let it be said in reminder: Shadoks is a pretty goddamn insane archival operation -- resurrecting some of the most marginalized cultural fringe activity from time long destroyed. "Akira Ishikawa, the drummer/composer of the project Uganda went to Africa to study music from the African Masia tribe...and smoke grass. Back in Japan he recorded this album in quadraphonic sound together with Kimio Mitzutani and some other guys. Kimio Mizutani, who played a true outstanding distorted wah-wah fest, is backed by tribal African rhythm here. Along with 'Ceremony,' this is highly desirable Japanese heavy psych. Still completely unknown this album beats most other Japanese psychedelic rarities. The fuzz guitar just went berserk.
Цитата:
Достаточно странная работа. И имена участников, японских виртуозов – барабанщика Акиры Исикавы и гитариста Кимио Мизутани, – ни на йоту не помогают угадать содержимое альбома. Особенно это касается первой половины альбома – оба ее трека, и почти 12-минутная Animals & Daybreak, и следующая за ней Courtship на 20% состоят из смурной психоделии, а на 80% – из африканских ритмов и хоровых песен. Видимо, предпринятое Исикавой в начале 70-х путешествие в эту экваториальную страну произвело на него неизгладимое впечатление: там в то время был как раз самый разгул “Последнего Короля Шотландии” Иди Амина. Несмотря на действительно впечатляющие дроби на всех видах перкуссии, первая сторона пластинки может быть рекомендована только истинным поклонникам африканизмов. Собственно, вторая сторона, также состоящая из двух продолительных композиций, начинается в том же духе: первые три с половиной минуты Animals Fight представляют собой все тот же трибализм, позже переходящий в дренчащую акустическую психоделию. Больше остальных мне понравился заключительный Pigmy, где основные партии отданы закислоченной гитаре Мизутани, но при этом и определенные этнические полутона присутствуют за счет центральноафриканской перкуссии.
1972_Uganda.rar (68.9 Mb) [Для просмотра данной ссылки нужно зарегистрироваться]
mp3 256
__________________
...не настолько нищий, чтобы быть всегда лишь самим собой...
Эти 5 пользователя(ей) сказали Спасибо upoke3 за это полезное сообщение: