![]() |
#1 |
Приятель
Регистрация: 29.04.2008
Пол: M
Провайдер: ВТ
Сообщений: 116
Поблагодарил: 29
Поблагодарили 342 раз в 93 сообщениях
Открыли хайд
:
0 в этом сообщении 2 Всего |
![]()
Gioachino Rossini - IL BARBIERE DI SIVIGLIA
Россини написал «Севильского цирюльника» в поразительно короткий срок — за двадцать дней (по другим данным, опера писалась около двух недель). На премьере 20 февраля 1816 года опера была неожиданно освистана. Но последующие представления сопровождались шумным успехом. ![]() Действующие лица: Либретто: Описание: История создания: Музыкальные номера: [Для просмотра данной ссылки нужно зарегистрироваться] [127,57 MB] Последний раз редактировалось Tresor; 14.02.2009 в 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
кто-то другой
Регистрация: 18.09.2007
Адрес: Автозавод
Пол: M
Провайдер: Билайн
Сообщений: 13,833
Поблагодарил: 2,194
Поблагодарили 22,276 раз в 8,456 сообщениях
Открыли хайд
:
0 в этом сообщении 104 Всего |
![]()
Gioacchino Rossini IL BARBIERE DI SIVIGLIA
![]() Among the operas in the modern repertoire The Barber of Seville has undoubtedly been the one most in need of careful critical revision. Written within a few days by a composer who, although young, had already made his name, Rossini's opera was soon immensely successful. However, as a result of its success, the work was subjected to a great many unwarrantable changes, which have unfortunately been perpetuated ever since in published editions. The music publishers Ricordi have therefore brought out a new and scrupulously revised edition. This recording based on the new edition corresponds to the composer's intentons un every respect - as regards the original arias, tonalities and instrumentation. This is a nicely entertaining Barber, with just the right sense of fun running through it to avoid slapstick and still bring a sophisticated smile to one's lips. Teresa Berganza is so right, so unexaggerated, so pyrotechnically capable yet filled with good taste, that it's impossible to find fault with her Rosina. Luigi Alva's Count is classy and honey-toned up to the top of the staff, where the voice simply stops blooming; he's also not as good as one might wish with Rossini's difficult fast music. Hermann Prey's Figaro is similarly impaired - the coloratura is just not pristine - but his style, attitude, and intelligence are pure gold; he's vastly entertaining. The other low-voiced men are ideal Rossinians. Abbado holds the whole thing together - this is a very satisfying performance. (Robert Levine) GIOACCHINO ROSSINI (1792-1868) IL BARBIERE DI SIVIGLIA Comic opera in two acts Il Conte d'Almaviva: LUIGI ALVA Bartolo: ENZO DARA Rosina: TERESA BERGANZA Figaro (Il Barbiere): HERMANN PREY Basilio: PAOLO MONTARSOLO Fiorello: RENATO CESARI Berta: STEFANIA MALAGÚ Un ufficiale: LUIGI RONI The Ambrosian Opera Chorus Chorus master: John McCarthy LONDON SYMPHONY ORCHESTRA CLAUDIO ABBADO 1972 Polydor International, GmbH, Hamburg 2 CD ADD 415 695-2 GH2 [Для просмотра данной ссылки нужно зарегистрироваться] [Для просмотра данной ссылки нужно зарегистрироваться] mp3 192
__________________
...не настолько нищий, чтобы быть всегда лишь самим собой...
|
![]() |
![]() |
Эти 3 пользователя(ей) сказали Спасибо upoke3 за это полезное сообщение: |