Вернуться   Нижегородский Форум Друзей > Обсуждаем и качаем > Музыка > Классика, Опера, Кроссовер
Забыли пароль? Регистрация




Ответ
 
Опции темы Опции просмотра
Старый 22.02.2009, 11:18   #1
кто-то другой
 
Аватар для upoke3
 
Регистрация: 18.09.2007
Адрес: Автозавод
Пол: M
Провайдер: Билайн
Сообщений: 13,833
Поблагодарил: 2,194
Поблагодарили 22,276 раз в 8,456 сообщениях
Открыли хайд :
0 в этом сообщении
104 Всего

Награды пользователя:



По умолчанию

Lara St. John - 2001 BACH The Concerto Album



Lara St John does not play a Baroque violin but is clearly aware of current trends in period instrument performance practice. She has a sleek and silvery one, favours fleet tempos, and applies vibrato judiciously. The effect in these Bach concertos is reminiscent of Kennedy’s recording with the Berlin Philharmonic yet considerably more stylish and satisfying. Even if the New York Bach Ensemble cannot match Berlin’s plush string sound, the New Yorkers evoke the unique character of each work, making a clear distinction, for example, between the thick textures of the A minor Concerto and the airier quality of its E major counterpart.
As for St John, she makes the most ordinary passages come to life. Listen to the brief, ascending sequence beginning at 2’ 27” in the first movement of the A minor Concerto, which she grips so tightly, the pressure can be felt in one’s chest. She can be charming as well as intense. Her playing of the E major Concerto’s finale, for example, is joyous and balletic - a far cry from Kennedy’s jagged account. Ballet also comes to mind in the opening movement of the Double Concerto, as St John and her brother Scott bound through the intricately entwined solo parts like dancers leaping in and out of each other’s arms. The sublime Largo is transformed into a lilting Siciliano - open-hearted and ecstatic rather than hushed and reverential.
Filling out the disc, St John gives a provocative performance of the G minor solo Sonata. Some listeners may be taken aback by the expressive edginess she brings to the opening Adagio, or by by the slashing chords in the fugue, but it is difficult to argue with such a technically dazzling and unfailingly musical interpretation. (Gramophone)

J. S. BACH (1685-1750)
Concerto No.1 In A Minor, BWV 1041
1) Allegro 3:29
2) Andante 6:04
3) Allegro 3:34
Concerto No.2 in E Major, BWV 1042
4) Allegro 7:33
5) Adagio 6:35
6) Allegro Assai 2:34
Double Concerto In D minor, BWV 1043
7) Vivace 3:20
8) Largo Ma Non Tanto 6:20
9) Allegro 4:20
Sonata No.1 In G Minor For Violin Solo, BWV 101
10) Adagio 3:53
11) Fuga 4:51
12) Siciliana 2:46
13) Presto 3:18

Lara St. John, Violin
Scott St, John, Violin
The New York Bach Ensemble
2001 Ancalagon Records

[Для просмотра данной ссылки нужно зарегистрироваться] mp3 192
__________________
...не настолько нищий, чтобы быть всегда лишь самим собой...
upoke3 вне форума  
Ответить с цитированием
Эти 7 пользователя(ей) сказали Спасибо upoke3 за это полезное сообщение:
nikitinn (22.02.2009), sa-sabb (11.11.2009), vik111 (23.02.2009), viko (27.02.2009), VladimirRed (22.02.2009), zanoza-dub (06.11.2009), рыбка (23.02.2009)
Старый 25.02.2009, 11:07   #2
Я тут новенький
 
Регистрация: 16.10.2007
Пол: Ж
Провайдер: АДС ADSL
Сообщений: 25
Поблагодарил: 459
Поблагодарили 63 раз в 13 сообщениях
Открыли хайд :
0 в этом сообщении
38 Всего


По умолчанию



Performer: Scholars Baroque Ensemble
Composer: Johann Sebastian Bach
Audio CD (August 5, 1997)
SPARS Code: DDD

The Scholars Baroque Ensemble was founded in 1987 by David Van Asch to complement the work of the existing a capella vocal ensemble "The Scholars". Since then, they have received attention in their collaborative effort with Naxos on a number of recordings, including Bach's St. John's Passion and Monteverdi's 1610 Vespers; all of which are performed with original or copies of such instruments. Additionally, members of this group are all Baroque specialists. The Scholars Baroque Ensemble performs music without a director. This is interesting.


Track Listings
1. Singet Dem Herrin Ein Neues Lied, BWV 225
2. Der Geist Hilft Unsrer Schwachheit Auf, BWV 226
3. Jesu, Meine Freude, BWV 227
4. Furchte Dich Nicht, BWV 228
5. Komm, Jesu, Komm, BWV 229
6. Lobet Den Herrn, Alle Heiden, BWV 230
[63:09]

[Для просмотра данной ссылки нужно зарегистрироваться]
lena_mal вне форума  
Ответить с цитированием
Эти 4 пользователя(ей) сказали Спасибо lena_mal за это полезное сообщение:
nikitinn (25.02.2009), sa-sabb (11.11.2009), viko (27.02.2009), zanoza-dub (06.11.2009)
Ответ

Метки
bach, baroque, classical, file, http, newnn, orchestra, кафе_циммерманн


Здесь присутствуют: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)
 

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Trackbacks are Выкл.
Pingbacks are Выкл.
Refbacks are Выкл.


Часовой пояс GMT +3, время: 11:49.